Recent Posts

Engagementul Facebook in scadere cu 70% de la inceputul 2017

September 20, 2017

 Sursa foto - http://buzzsumo.com

 

De la inceputul lui 2017,  engagementul mediu al paginilor Facebook create de branduri a scazut cu aproximativ 70%, conform studiului Buzz Sumo in urma unei analize ce cuprinde peste 880 pagini create de branduri.

 

Cea mai mare scadere a engagementului au avut-o postarile cu imagini si cele cu link. Posturile video au inregistrat cea mai mica scadere, iar videoclipurile acumuleaza de doua ori nivelul de implicare a altor formate postate in medie.

 

De ce este engagementului Facebook in scadere?

 

Datele din sondaj includ engagementul pentru toate tipurile de postari, inclusiv cele platite.

 

Exista o serie de explicatii posibile pentru nivelul de engagement in declin:

  • O interpretare posibila este ca brandurile au cheltuit mai putin pe promovare pe parcursul anului, rezultand o expunere si implicare mai redusa. Cu toate acestea, sondajele arata de fapt altceva, anume ca brandurile au cheltuit mai mult pe promovarea pe Facebook, lucru sustinut de altfel si de cifre. 

  • O explicatie mai probabila este faptul ca acoperirea organica Facebook a scazut semnificativ, iar cresterile de promovare platite nu au permis brandurilor sa-si mentina nivelurile de implicare Facebook.

Cea de-a doua explicatie, mult mai probabila asa cum si Facebook insusi recunoaste - faptul ca acoperirea organica scade. Ei spun ca acest lucru se intâmpla din doua motive principale:

 

  • Mai mult continut. Facebook spune ca acum exista in medie 1.500 de stories care ar putea aparea in feedul unei persoane. Deci concurenta este in crestere si nu totul poate fi aratat.

  • Modificarile efectuate de Facebook in algoritmul care decide ce continut sa arate utilizatorilor. Facebook spune ca se uita la mii de factori pentru a decide postarile ce urmeaza a fi afisate in incercarea de a arata utilizatorilor continutul cel mai relevant. Facebook a facut, de asemenea, o serie de modificari ale algoritmului de feed, de exemplu, pentru a reduce continutul de calitate inferioara si titlurile de tip clickbait care returneaza informatii de la cititor.

 

O scadere a impactului organic a fost, de asemenea, documentata in numeroase articole:

 

Financial Times a dat publicitatii un sondaj Socialflow in iunie 2016, indicand un declin de 42% in engagementul organic Facebook

 

• Marketing Land a raportat o scadere cu 52% a numarului de vizitatori organici pe Facebook, in august 2016

 

• In ianuarie 2017, Kurt Gessler de la Chicago Tribune a raportat scaderi ale numarului de clienti, sustinând ca o treime din postarile lor nu au fost expuse fanilor paginii, dupa ultimul algoritm Facebook.

 

 

Ce putem face?!... pe termen scurt, evident, pentru ca on the long run, strategia trebuie observata si adaptata! 

 

  1. Postari quality vs quantity - sa ne axam pe mesajul central!

  2. Posteaza cand fanii tai sunt online - gaseti informatiile in insight-urile paginii

  3. Creaza content dedicat pentru Facebook - hashtag-urile merg de minune in Instagram, GIF-urile pe Twitter dar nici unul nu performeaza pe Facebook. 

  4. Dezvolta partea de video - in 2017 video on Facebook nu mai este optional - in acest moment performeaza cel mai bine comparativ cu toate tool-urile. 

  5. Go live - Conform unui studiu Facebook, "Oamenii petrec de 3 ori mai mult timp vizionând un clip live pe Facebook in comparație cu un videoclip care nu mai este live si comentează de de 10 ori mai mult la un Facebook Live decat la videoclipuri obișnuite".

  6. Share alternative content - la prima vedere ti se poate parea ciudat, insa in foarte scurt timp vei vedea rezultatele. Sunt doua tipuri de alternative content pe care il poti utiliza:  

- 3rd party content - branduri complementare 

- Content generat de fanii paginii 

 

  7. Promoveaza postarile care performeaza cel mai bine - acestea si-au demonstrat deja  eficienta, cu un buget minim poti atinge un reach foarte bun. 

 

Surse: 

https://blog.bufferapp.com

http://buzzsumo.com

 

 

Please reload

Please reload

Please reload

Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
Please reload

PURE Media Solutions 2014, All rights reserved 3-5, Vasile Lascar, Bucharest Contact info: ruxandra.vasile@puremedia.ro