Recent Posts

Cele mai puternice 100 branduri romanesti intr-un studiu BIZ si Unlock Market Research

September 15, 2017

 

Campionul brandurilor romanesti la aceasta ediție este Borsec, care revine, dupa trei ani, in fruntea clasamentului. Brandul Borsec, cu o tradiție de sute de ani, este binecunoscut peste hotare, fiind exportat in 19 țari, si lider de piața in Romania. Pe locul al doilea in top regasim Gerovital, fostul lider de anul trecut. Cele doua branduri sunt urmate de Arctic, Farmec, Dero, Dorna, eMAG, Elmiplant, Napolact si Aqua Carpatica.

 

Primul studiu de piața despre valoarea si impactul brandurilor romanesti, “Brand RO. Cele mai puternice 100 branduri romanesti”, a ajuns anul acesta la a opta ediție, Cercetarea este realizata de Biz si compania de cercetare Unlock Market Research si a fost prezentata astazi la conferința 
Brand RO.

 

Anul acesta, romanii au declarat, despre marcile romanesti, ca sunt simple, naturale, cu tradiție, la un preț bun, durabile si originale. Astazi STIM CINE SUNTEM! Toate studiile din ultimii ani indica o tendința clara a romanilor de reorganizare valorica, reorganizare de țara si reorganizare a noastra ca indivizi, iar noi, Unlock, suntem mandri ca studiul despre cele mai puternice branduri este de opt ani martor al acestor schimbari”, declara Alexandra Cojocaru, Quantitative Research Manager, Unlock Market Research.

 

Metodologia studiului


Brand RO masoara “puterea” marcilor romanesti din perspectiva investiției de incredere si afectivitate care le este acordata de catre consumatori, fara a lua in calcul indici financiari si comerciali.
Studiul are la baza 1.000 de interviuri online si este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, imparțire pe sex si varsta a populației intre 18 si 55 de ani.

 

Performanța marcilor romanesti este masurata in baza a trei indicatori: Importanța marcii, gradul de utilizare si notorietatea ei.

Importanța unei marci pentru consumator a fost masurata cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) si toate analizele, au fost realizate la nivel de categorie, in total avand 10 categorii de produse.


Respondenții au realizat alegeri intre calupuri de marci, respectiv au ales care este cea mai importanta si care este cea mai puțin importanta marca pentru ei. Acestia au facut alegeri multiple intre combinații unice de marci. In urma acestor alegeri a fost calculat un indice de preferința pentru fiecare marca care ulterior  a fost analizat impreuna cu indicele de importanța al fiecarei categorii in parte, obținandu-se astfel topul final.
O marca este cu atat mai puternica din perspectiva romanismului cu cat reuseste sa-si mențina poziția in top, indiferent de fluctuațiile socio-economice specifice ultimilor ani.


Prezentarea clasamentului, a metodologiei si a concluziilor topului se gasesc pe www.revistabiz.ro si in ediția tiparita a revistei Biz. Rezultatele studiului pot fi citite integral in a opta ediție a carții “100 cele mai puternice branduri romanesti”. 


***

 

Despre Biz


Biz este brandul care reuneste o puternica comunitate de oameni de afaceri, atat online, cat si offline. Revista s-a impus prin realizarea unor importante studii si topuri in parteneriat cu agenții de research, pe cele mai importante domenii de activitate din Romania: Top 50 companii performante, Anuarul directorilor de marketing, Top 20 companii IT pentru care merita sa lucrezi, Topul agențiilor de PR din Romania, Brand Ro sau BizTech.
Biz este unic laureat al Red Dot din Romania. In premiera absoluta pentru Romania, Brandient si Biz au castigat legendarul premiu Red Dot Design Award, cea mai prestigioasa competiție internaționala de design, pentru coperta ediției Biz Singapore.


Jurnalistii revistei au lansat puternice campanii de constientizare a valorilor romanesti (Susținem inovația, Sunt un țaran) sau proiecte unice in lume precum Biz Marketing Xchange, provocarea prin care cei mai importanți directori de marketing din Romania isi schimba, pentru o zi, compania in care lucreaza. O alta inovație este Biz World, care consta in ediții ale revistei realizate integral peste hotarele țarii, in Bruxelles, Londra, SUA, Germania, Singapore, Franța
si Austria.
Biz este un brand unic in mass-media de afaceri din Romania si de 15 ani organizeaza puternice evenimente de afaceri in 9 orase din țara si 8 capitale din lume, de pe 3 continente.

www.revistabiz.ro 

 

Despre Unlock Market Research


Unlock este o companie de consumer know-how si cercetare de piața cu capital 100% romanesc, inființata in 2008. Unlock este specializata in studii de strategie de brand si marketing cultural, centrate pe descoperirea de insight-uri despre oameni, categorii si branduri care sa contribuie la cresterea clienților pentru care lucreaza. Calitatea proiectelor companiei a dus la recunoasterea acesteia dincolo de Romania, Unlock coordonand in prezent cercetari internaționale, nu doar locale. Unlock este frecvent numit ca partener strategic in numeroase cazuri de Effie, cei mai mulți dintre clienții sai fiind de altfel si premiați. 

www.unlock-research.com 

 

Please reload

Please reload

Please reload

Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
Please reload

PURE Media Solutions 2014, All rights reserved 3-5, Vasile Lascar, Bucharest Contact info: ruxandra.vasile@puremedia.ro